Site icon GRAFY W PODRÓŻY

Loft Łódzka Filmówka

Dobre noclegi to połowa sukcesu podczas zwiedzania. Szczególnie poza sezonem letnim, kiedy kapryśna pogoda potrafi nieźle nabruździć. Planując tygodniowy wypad do Łodzi postawiliśmy na MYE Apartments i wybraliśmy lokal przy ulicy Sienkiewicza w samym centrum miasta, 200 metrów od Piotrkowskiej. Mieliśmy do dyspozycji 38 m², salon z aneksem kuchennym (lodówka, piekarnik, mikrofala, zmywarka, ekspres do kawy, elektryczny czajnik, żelazko) dodatkowa sypialnia na antresoli, łazienka. Stara kamienica przeszła niedawno gruntowny remont. Prezentuje się świetnie. W apartamencie też wszystko jest nowe, pełne wyposażenie kuchni, telewizor, Wi-Fi, pralka.

Do tego bardzo klimatycznie. Łódź to najbardziej filmowe miasto w Polsce. Wystrój nawiązuje do tej historii. Drobne rekwizyty nie pozwolą zapomnieć, gdzie jesteśmy. Tu rządzi film.

Maks w swoim pokoiku na wysokości. Taka sypialnia sprawiła mu niezłą frajdę.

Kamienica jest olbrzymia. Kawalerka znajduje się części frontowej, ale wizyta na podwórku robi wrażenie. Zadbano o każdy detal. Pomimo że jesteśmy w ścisłym centrum Łodzi, tu panuje cisza i spokój. Nastawcie się na kameralne klimaty.

Trafiliśmy na paskudną pogodę. Śnieg, deszcz, wiatr i zimno. Doceniliśmy mieszkanie w centrum. Wszędzie mieliśmy blisko i nawet spontaniczny wieczorny spacer po ulicy Piotrkowskiej nie był problem. Te widoki powinien zobaczyć każdy turysta. Załapaliśmy się jeszcze na świąteczne oświetlenie. Poniżej kilka fotek z ostatnich spacerów. Zapraszamy też do artykułu o ulicy Piotrkowskie, który stworzyliśmy podczas poprzedniej wizyty w Łodzi.

To muzeum trzeba odwiedzić koniecznie

Chcecie poznać i zrozumieć Łódź? Zapomnijcie na moment o zwiedzaniu galerii handlowych, parków rozrywki, ZOO, a zacznijcie od wizyty w Muzeum Włókiennictwa. To pozwoli wam zrozumieć Łódź. Jedyne takie miasto w Polsce, gdzie sen o potędze i sukcesie się spełnił. Można powiedzieć- w amerykańskim stylu. Od małej rolniczej wioski po olbrzymie miasto przemysłowe. Oczywiście wcale nie było tak różowo. Oprócz bajecznych fortun i wspaniałych pałaców fabrykantów sukces miał drugą twarz- zwykłego robotnika. W Muzeum Włókiennictwa poznacie fabrykę, ale też życie codzienne pracowników i ich rodzin. Zajrzycie nawet do domów i zobaczycie zrekonstruowane wnętrza. Zanurzcie się w prawdziwą historię Łodzi.

Coś dla dzieci, czyli podwodny świat

Wizytę w Łodzi zaplanowaliśmy z myślą o naszym Maksie. Ferie zimowe zobowiązują. Muzea i zabytki to sposób na nasze zwiedzanie, ale nie możemy zapomnieć o dziecku. Orientarium to słowo rozgrzewało przez kilka dni wyobraźnię małego podróżnika. Nie zawiódł się. To była świetna wycieczka.

Oferta noclegowa MYE Apartments jest o wiele większa. W Łodzi możecie wybierać spośród kilku apartamentów. Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. Tu link z pełną listą noclegów tej firmy.

Jeśli szukacie pomocy i inspiracji w podróży po Polsce, to zapraszamy do naszej Interaktywnej Mapy. Każde zaznaczone miejsce to link do obszernego tekstu na naszej stronie. Fotki, opis, historia i przydatne informacje. Osobnym znakiem i kolorem zaznaczyliśmy noclegi, które mieliśmy okazję przetestować.