Bez kategorii

Kłopoty z bonem turystycznym

kłopoty z realizacją bonu turystycznego

Jak wiecie mamy na pokładzie czterolatka. Przyszedł czas, żeby pochylić się nad realizacją bonu turystycznego. Na Maksa przysługuje nam 500 zł. Nie będziemy się spierać nad celowością tej akcji. Nie opiszemy także sposobu rejestracji i aktywacji bonu. Po prostu jeszcze tego nie zrobiliśmy.

Będąc w trakcie przygotowań kolejnego małego wypadu w Polskę, postanowiliśmy sprawdzić, czy uda się nam skorzystać z dofinansowania przysługującego na podróżujące z nami dziecko.

W sieci powstała specjalna wyszukiwarka, gdzie można znaleźć listę firm honorujących bon turystyczny. I tu pojawił się problem. Firmy można wyszukać po nazwie albo miejscowości. Ochoczo wstukaliśmy miasto na Kaszubach, gdzie planowaliśmy urządzić sobie bazę wypadową. W letnie miesiące śpimy w namiocie. Przez kilka minut wystukiwaliśmy różne miasta w tym regionie. Pojawiały się dziwne firmy. Jak choćby – Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe SAT-TV Mieczysław G. Trudno zorientować się, jakie usługi świadczy ta firma. Oczywiście w branży turystycznej, bo przecież założenie anteny satelitarnej nas nie interesowało. Gdybyśmy szukali hotelu, nie byłoby tak źle. Kilka znaleźliśmy. Nas niestety interesował kemping.

Nie dawaliśmy za wygraną. Sprawdzaliśmy te dziwne firmy w wyszukiwarce Google. Pracy mnóstwo, a rezultat żaden. Znaleźliśmy pokoje do wynajęcia w Rowach. Tylko my szukaliśmy noclegu na Kaszubach.

Rozczarowani sposobem szukania firm honorujących bon turystyczny sprawdziliśmy miejscowość Świeradów- Zdrój. Tam byliśmy na ostatnim wypadzie. Chcieliśmy przekonać się, co nas ominęło. Proszę sobie wyobrazić, że w tej bardzo popularnej miejscowości uzdrowiskowej zarejestrowało się tylko 7 firm, honorujących bon turystyczny. Z nazwy wyglądało, że był to hotel i ośrodek wypoczynkowy. Nazwy pozostałych firm niewiele mówiły. Sprawdzanie w Google nic nowego do sprawy nie wniosło.

Ta krótka przygoda z przygotowaną przez ZUS i Polską Organizację Turystyczną wyszukiwarką dumnie nazwaną – „Lista podmiotów akceptujących bon turystyczny” pokazuje, że coś tu nie działa. A przecież wystarczyło dodać obok firmy opis, czym się ona zajmuje (hotel, biuro podróży, agroturystyka, kemping, basen, muzeum…) Należy doprecyzować również miejsce świadczenia usługi, ponieważ nie zawsze jest to miejscowość, w której firma jest oficjalnie zarejestrowana.

Nie mamy wątpliwości, że ta wyszukiwarka potrzebuje gruntownych zmian. W zasadzie zbudowania od nowa.

Stroje kąpielowe - porównaj na Ceneo.pl

Przy okazji tego tekstu nie zamierzamy wspominać o kolejnych dużych problemach związanych z bonami turystycznymi. W sieci kwitnie w najlepsze handel bonami. Pojawiły się także poradniki, jak za pomocą rezerwacji noclegu w hotelu uzyskać zwrot gotówki. Polak potrafi! To było do przewidzenia. Na szczęście na realizację bonu mamy dużo czasu. Może system zostanie dopracowany. Mamy świadomość, że wiele rodzin chciało z bonu skorzystać od razu. Dlatego mogli czuć się rozczarowani. Jesteśmy ciekawi, czy też skorzystaliście już z bonu turystycznego. Jakieś uwagi, wskazówki, porady?

Rowerki i zabawki ogrodowe - sprawdź opinie