DolnośląskieSprawdzone noclegi

Młyn Karpnicki – stylowe apartamenty w dawnym młynie w Rudawach Janowickich

Są noclegi, które na długo pozostają w pamięci. I nie chodzi wcale o pięciogwiazdkowe hotele ze SPA i luksusowymi restauracjami. Na nas o wiele większe wrażenie robią takie obiekty jak Młyn Karpnicki. To stary budynek (jego początki sięgają XVIII w.), w którym kiedyś działał młyn. Został pięknie odrestaurowany przez małżeństwo architektów. Robotę wykonali na szóstkę. W starym wnętrzu powstało dziewięć apartamentów. Każdy jest inny, każdy indywidualnie zaprojektowany. Tu historia miesza się z nowoczesnością. Efekt jest niesamowity.

Opis naszego apartamentu

Do dyspozycji mieliśmy przestronny apartament na poddaszu. Salon, kuchnia, sypialnie to jest jedna przestrzeń, ale dzięki wykorzystaniu drewnianych belek podtrzymujących konstrukcję tworzą się osobne pomieszczenia. Jest przytulnie i bardzo klimatycznie. Jedna z sypialni znajduje się na piętrze. Przez drewniane barierki jest widok na cały apartament. Nie ukrywamy, że o łóżko na wysokości stoczyliśmy z Maksem małą wojnę. Było ciężko, każdy chciał tam spać.

Kominek i stylowe wnętrze

Apartament ma kilka okien, niektóre na skośnej powierzchni dachu. Dzięki temu w pomieszczeniach jest jasno, a w nocy księżyc zawsze zagląda do środka przez któreś z okien. Bardzo przydatny okazał się kominek. Na Lwią Skałę wędrowaliśmy w dość niefajnej pogodzie. Było wilgotno, a pobliskie szczyty chowały się w chmurach. Zmęczeni i trochę zziębnięci dochodziliśmy do siebie przy kominku. To było ulubione miejsce Maksa.

Wyposażenie apartamentu

• dwie sypialnie
  • w pełni wyposażona kuchnia
  • łazienka
  • telewizor
  • Wi-Fi
  • kominek
  • miejsce parkingowe
  • ogródek z placem zabaw dla dzieci

Młyn Karpnicki to znakomita baza wypadowa w Rudawy Janowickie. W pobliżu miejscowości przebiega kilka ważnych szlaków turystycznych. Jest w czym wybierać, ale chcieliśmy polecić trzy atrakcje.

Zamek Bolczów

Ruiny średniowiecznego zamku znajdują się na skalnym granitowym występie na wysokości 561 m n.p.m. Warownia była wtopiona w dwie granitowe skały, które połączono kamiennymi murami. W ten sposób powstał dziedziniec. Do zamku nie można dojechać autem. Na miejsce prowadzą jedynie malownicze szlaki piesze. To jeden z ciekawszych i najpiękniej położonych zabytków w całych Sudetach. Zapraszamy do naszego artykułu – Ruiny Zamku Bolczów w Rudawach Janowickich, w którym opisujemy szlaki, historię i podajemy mnóstwo przydatnych podczas wędrówki informacji.

Lwia Góra

Szczyt położony jest na wysokości 718 m n.p.m.. Trasa nie jest niezbyt długa, ale bardzo widowiskowa. Na szlaku spędziliśmy 2,5 godziny i spotykaliśmy oszałamiającą liczbę turystów (dokładnie 0). Uwielbiamy takie miejsca. Po drodze mijamy piękne skały o fascynujących nazwach: Biblioteka, Dziób, Kon, Żółw, Wielbłąd, Diabelski Kościół.

Zamek Karpniki

Początki zamku sięgają XIV wieku, ale obecny wygląd uzyskał podczas przebudowy w roku 1846. Obecnie zamek znajduje się w rękach prywatnych i działa tu hotel i restauracja. Można wpaść na obiad lub kawę na pięknym dziedzińcu. W okolicy znajduje się jeszcze kilkadziesiąt takich fantastycznych obiektów. Obszar w Kotlinie Jeleniogórskiej, pomiędzy Rudawami Janowickimi a Karkonoszami tworzy Dolinę Pałaców i Ogrodów. Jest to największe nasycenie tego typu obiektami w Europie środkowo-wschodniej.