Sprawdzone noclegiDolnośląskie

Mobilny dom Tiny House w Rudawach Janowickich

mobilny dom tiny hoese

Pokazujemy wyjątkowy nocleg w górach. To rzadko spotykana oferta, kiedy noc spędza się tak blisko szlaków górskich. Mobilny Dom Tiny House można umieścić w różnych lokalizacjach. My mieszkaliśmy na wielkiej łące u podnóża Krzyżnej Góry. W nocy na przestrzeni kilku kilometrów byliśmy sami. Oczywiście nie licząc zwierząt, które przechodziły w pobliżu. Przyroda, łąki, las, cisza i niebo pełne gwiazd nad nami. Ten nocleg już przez swoją lokalizację staje się super atrakcją. Nie ukrywamy, że nie jest to oferta dla każdego. Trzeba mieć w sobie choć trochę  genów wędrowca i trapera, żeby doskonale się bawić.

Tiny House to nowa inicjatywa właścicieli Młyna Karpnickiego. Opisywaliśmy już klimatyczne apartamenty w starym budynku, w którym kiedyś działał młyn. Małżeństwo architektów zrezygnowało z dużego miasta i przeniosło się do małej miejscowości w górach. W swoich apartamentach stworzyli niesamowity klimat, ale ciągle poszukują nowych wyzwań. Mobilny dom to ich najnowszy projekt. Mieliśmy go okazję przetestować jako pierwsi.

mobilny dom na łące
Mobilny Dom w otoczeniu przyrody

Widok na Krzyżną i Śnieżkę

Tiny House stoi na łące w pobliżu wsi Karpniki. Jesteśmy na niewielkim wzgórzu. W dole widzimy kilka domów w Karpnikach i hen daleko majestatyczną Śnieżkę w kwietniu jeszcze przysypaną śniegiem. Wielkie okno naszego domku wychodzi na Krzyżną Górą. Szlak na szczyt jest tuż obok. Podczas naszych wędrówek po Rudawach Janowickich nie musieliśmy korzystać z samochodu. Zaparkowaliśmy go obok domku i wszędzie chodziliśmy na piechotę. To doskonała baza wypadowa. Kiedy byliśmy na platformie widokowej na szczycie Sokolika, Maks wypatrzył nasz domek i uradowany krzyknął – nasz domek. Wszyscy podążyli wzrokiem za jego palcem i widzieliśmy zdziwienie, że można nocować tak blisko gór. W okolicy były przecież tylko lasy, pola i łąki.

widok na śnieżkę
Zamiast telewizora widok na Śnieżkę
tiny house
Jesteśmy częścią przyrody

Mobilny Dom jest wygodny i ekologiczny

W Tiny House jest o wiele więcej miejsca niż w kamperze albo klasycznej przyczepie. Idealne warunki dla małżeństwa z dzieckiem. Jest olbrzymie łóżko, a dodatkowo dla dziecka można rozłożyć specjalne wysuwane łóżko. Są wszystkie najpotrzebniejsze udogodnienia:

• łazienka z prysznicem i ciepłą wodą,
  • ekologiczna toaleta,
  • lodówka,
  • kuchenka gazowa,
  • oświetlenie i prąd wytwarzany przez panele słoneczne,
  • WiFi,
  • ogrzewanie na wypadek zimniejszych dni, ale choć noce były chłodne, nie musieliśmy z niego korzystać. Domek jest znakomicie ocieplony.
wnętrze mobilnego domu
Mega wygodne łóżko z widokiem na góry
Mobilny Dom zapewnia komfortowe warunki

Mobilny Dom to doskonała przygoda

Do dyspozycji gości są też rozkładane krzesła. Śniadanie na trawie z widokiem na Śnieżkę to mega atrakcyjna oferta. Czy jakiś pięciogwiazdkowy hotel może coś podobnego zaoferować? Dokładamy do tego wieczory spędzone przy ognisku i podpatrywanie życia zwierząt w okolicy. Dawno nie mieliśmy tak udanej przygody. Lubimy noclegi pod namiotem, ale tutaj było znacznie lepiej. Mieliśmy komfortowe warunki do spania, a jednocześnie staliśmy się częścią przyrody. Byliśmy sami- to doskonałe miejsce do wyciszenia. Tylko śpiewać przy ognisku „Oprócz błękitnego nieba nic mi dzisiaj nie potrzeba”.

ognisko
Wieczór przy ognisku

Atrakcje w okolicy

Rudawy Janowickie nas zachwyciły. Zapewniają widowiskowe szlaki górskie, a przy tym raczej tłumów tu nie ma. Sokolik i Krzyżna Góra są popularne, ale ciągle ilość turystów nie przekracza tej granicy, kiedy wędrówka staje męcząca. Jednocześnie jest kilka szlaków, po których wędrowaliśmy i zdarzało się nam bardzo rzadko spotykać z turystami. Tak jest na przykład na szlaku na Starościńskie Skały. Jesteśmy w trakcie opracowywania opisów dwóch nowych tras w Rudawach Janowickich, ale gorąco polecamy dwie znakomite trasy. W naszych artykułach znajdziecie opis szlaku, mapy, fotki, ciekawostki, trochę historii i mnóstwo przydatnych na trasie informacji: