PomorskieSprawdzone noclegi

Przystanek O2 – dom w lesie nad jeziorem

Pokazujemy kolejny klimatyczny nocleg. Wyobraźcie sobie jezioro, plażę i dom pośrodku lasu. Cisza i spokój. Zjeżdżamy z asfaltu i dalej podążamy  leśną drogą. Mamy do pokonania około 3 kilometry. Koła auta wzniecają tumany kurzu. Czujemy, że cywilizację zostawiamy za sobą. Wchodzimy w inny świat. Drzewa, woda, śpiew ptaków, niebo pełne gwiazd w nocy. Tu można odpocząć.

Agroturystyka Przystanek O2 to kilka pokoi o różnym standardzie. Jest apartament o podwyższonym standardzie, przytulne pokoje z łazienką. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Dom położony jest bezpośrednio nad jeziorem. Do dyspozycji piaszczysta plaża i pomost. Raj dla fanów wędkowania. Dodatkowo plac zabaw dla dzieci, mini bramka piłkarska, basen ogrodowy, grill, leżaki i łódka. Ale ostrzegamy! Pływanie łódką wcale nie jest takie proste. To nie kajak. Trochę trzeba poćwiczyć, żeby łódka płynęła prosto.

AGROTURYSTYKA PRZYSTANEK O2

Wokół las

Dom znajduje się w lesie, więc planując wypoczynek, należy pamiętać o problemach z siecią komórkową, ale bez paniki na terenie domu i ogrodzie działa wi-fi. Nawet w przypadku rozmów telefonicznych wystarczy w aparacie ustawić opcję- odbieraj przez wi-fi i po kłopocie. Ale tak naprawdę to uważamy, że takie miejsca są potrzebne. W życiu codziennym wszyscy otaczamy się milionami urządzeń elektronicznych. Czasami taki reset od cywilizacji jest potrzebny. My uwielbiamy i poszukujemy.

Mini przewodnik po Kociewiu

Polecając noclegi, zawsze podajemy podpowiedź, co warto zobaczyć w najbliższej okolicy. W tym wypadku jest inaczej. Najlepiej zostawić auto na parkingu i skupić się na odpoczynku. Przyroda wokół to największa atrakcja. Wystarczy pójść na spacer do lasu. I obserwować, oddychać. Trafiliśmy na kwitnące wrzosy i od razu zaczęliśmy nucić:

“Ze mną można tylko

Pójść na wrzosowisko

I zapomnieć wszystko

Jaka epoka jaki wiek

Jaki rok jaki miesiąc jaki dzień

I jaka godzina

Kończy się

A jaka zaczyna”

Rezerwat Krzywe Koło w Pętli Wdy

Przeważająca większość turystów podziwiania ten rezerwat z wody podczas spływu kajakowego, ale my wybraliśmy się na pieszą wyprawę. To zapewnia zupełnie inne spojrzenie. Las odsłania swoje piękno. Trzeba tylko umieć je dostrzec. Wda w tym miejscu robi widowiskową pętlę. Doskonale widać ją mapie.

Spływy kajakowe

Wda to jedna z najpopularniejszych rzek wśród miłośników wycieczek kajakowych.  Po Wdzie pływaliśmy już kilkakrotnie w różnych miejscach. Mieszkając na Kociewiu, również wybraliśmy się na kajaki. Zdecydowaliśmy się na  bardzo lajtowy odcinek. Bez przeszkód i trudnych odcinków, ale frajda była duża. Widoki też super, tym bardziej że z kamerą często schodziliśmy pod wodę.

Jeśli las, woda i rzeka trochę was znudzi, to na Kociewiu znajdziecie mnóstwo ciekawych zabytków, ale zapewniamy, że podczas weekendowego pobytu w Przystanku O2 nie będziecie marzyć o zwiedzaniu. Na wszelki wypadek polecamy dwa według nas najciekawsze obiekty.

Katedra w Pelplinie

To jeden z największych gotyckich kościołów w Polsce. Takiej okazji nie mogliśmy przegapić i sami zdradziliśmy na moment piękny las i jezioro, nad którym mieszkaliśmy.

Z gotyckiego wystroju zostały tylko stalle. Wnętrze jest renesansowe i barokowe. Wielki przepych! W kościele znajdują się 23 ołtarze. Dużo dzieje się nad głowami. Mamy sklepienia gwiaździste i sieciowe. Wnętrze jest udostępnione do zwiedzania, niestety obowiązują bilety.

Zamek Gniew

W okolicy jest mnóstwo zamków krzyżackich. Nawet do Malborka jest stosunkowo blisko (dokładnie 67 km). Jednak polecamy inny zamek. Jesteśmy na Kociewiu, więc warto obejrzeć Zamek Gniew, który jest największym i najciekawszym zamkiem w regionie.

Na Zamku Krzyżackim w Gniewie zauroczyły nas wąskie korytarze, strome schody i ciasne przejścia. I wszędzie cegła. Królestwo cegły. Wiecie, że cegła gotycka była o dużo mniejsza od tej stosowanej w budowlach romańskich? I co ciekawe nie było jednego znormalizowanego wymiaru. Cegłę produkowano pod konkretny budynek. Prawdopodobnie porządek w rozmiarze cegły zrobił król Zygmunt August, narzucając rozmiar 3x6x12 cali. Cegły aż do XIX wieku wytwarzane były ręcznie. To powodowało, że ich powierzchnia była porowata i miały często nieregularny kształt ze śladami palców po ręcznym formowaniu. Rzemieślnik wyrabiający cegły to Strycharz.

Zapraszamy do naszego Interaktywnego przewodnika po Polsce. Mapa ułatwi nawigację po naszych artykułach. Każde zaznaczone na mapie miejsce posiada aktywny link, który przeniesie was do obszernego artykułu. Fotki, historia, zabytki, legendy, godziny otwarcia muzeów, ceny biletów i wiele przydatnych wskazówek. Z mapą planowanie podróży po Polsce staje się proste. To prawie 200 opisanych dokładnie miejsc. W przypadku niektórych miast znajdziecie obszerny przewodnik. I oczywiście mnóstwo fotek, które uwielbiamy robić. Zapraszamy do podróży z nami. Mapa pozostanie zawsze jako pierwsza publikacja na naszej stronie. Będzie zawsze pod ręką. Zaglądajcie tu, ponieważ będziemy cały czas nasz przewodnik rozwijać i uaktualniać.